Für den ersten Login in der App wird die Systemnummer: 482461 benötigt.

Grundsätzliche Funktionsweise
Sie erstellen mithilfe einer Registrierung bei i-NET-Menue ein Buchungskonto für Ihr Kind: dieses laden Sie bei Bedarf oder per Dauerauftrag von Ihrem Geldinstitut auf. Am Ausgabeterminal in der Mensa und am Schulkiosk wird mittels eines individualisierten RFID-Schlüsselanhängers auf Ihr Buchungskonto zugegriffen. Dabei wird der Schlüsselanhänger lediglich als Identifikationsmedium genutzt. Das bedeutet, dass kein Geld auf dem Schlüsselanhänger geladen wird und im Verlustfall das Guthaben nicht verloren geht. Über Ihren Zugang sind Sie jederzeit über das Guthaben auf dem Buchungskonto wie auch über die einzelnen Ausgabeposten informiert. Es ist möglich, dem Kind einen täglichen maximalen Ausgabebetrag für die Kioskeinkäufe zuzuweisen.

Registrierung
Die Anmeldung erfolgt unter https://eks-baunatal.inetmenue.de. Bitte klicken Sie auf den Button „Registrieren“ und geben Sie die geforderten Daten ein. Bitte wählen Sie die Klasse Ihres Kindes aus, damit wir alle Schüler*innen einer Klasse richtig zusammenführen können. Es besteht auch die Möglichkeit Geschwisterkinder anzulegen. Im Anschluss an die Dateneingabe müssen Sie über einen Link (erhalten Sie auf Ihre E-Mail-Adresse) die Registrierung bestätigen.

Anmeldung App
i-NET-Menue stellt auch eine App (Android & iOS) für Nutzer zur Verfügung. Diese können Sie im Google Play Store bzw. App Store herunterladen. Wir empfehlen Ihnen die App über die Homepage von i-NET-Menue und den dort angegebenen QR-Code herunterzuladen. Bitte beachten Sie, dass diese App nicht zur Registrierung genutzt werden kann.
Zum Downloaden der i-NET-Menue App klicken Sie auf das Männchen in der oberen, orangefarbenen Leiste. Dort ist die sechsstellige Systemnummer und der QR-Code für den Download hinterlegt. Eine detaillierte Anleitung zum Download finden Sie auch unter https://eks-baunatal.de/kontakt/essenbestellung/.

Aufladen des Buchungskontos
Das Buchungskonto Ihres Kindes laden Sie per Überweisung auf. Bitte beachten Sie, dass Überweisungen oft 1 – 2 Bankarbeitstage in Anspruch nehmen können. Überweisen Sie bitte auf folgendes Bankkonto der Raiffeisenbank eG Baunatal:

Kontoinhaber: Verein zur Förderung der Volksbank Kassel Göttingen
IBAN: DE70520900000010096103 BIC: GENODE51KS1
Verwendungszweck: Name und Klasse des Kindes

Der aktuelle Kontostand Ihres Kindes wird nach dem Einloggen angezeigt. Zudem können Sie über Ihr Konto die einzelnen Abbuchungen und Einzahlungen jederzeit im Verwaltungsbereich oder in der App unter „Konto“, abrufen.

Essen bestellen
Bis 9:45 Uhr am Essenstag können Sie für Ihr Kind über Ihr Profil Essen bestellen. Um Essen bestellen zu können überweisen Sie bitte rechtzeitig. Zur Menübestellung klicken Sie auf den Button "Woche" und den gewünschten Tag. Wählen Sie das Menü mit dem Button "Auswählen" und legen es in Ihren Warenkorb. Bestätigen Sie mit dem Button "kostenpflichtig bestellen" oder gehen Sie "zurück zur Wochenansicht" um weitere Menüs zu bestellen. Der Essenspreis wird vom Buchungskonto Ihres Kindes abgebucht. Sollte nicht genügend Guthaben auf Ihrem Buchungskonto vorhanden sein, werden Sie darauf hingewiesen und können die Bestellung nicht tätigen.

Essen stornieren
Sollte Ihr Kind krank sein oder möchten Sie ein bereits bestelltes Essen wieder stornieren, können Sie die Stornierung bis 9:45 Uhr am Essenstag vornehmen. Das stornierte Essen wird dem Buchungskonto dann wieder gutgeschrieben.

Nahrungsmittelunverträglichkeiten
Bei eventuellen Nahrungsmittelunverträglichkeiten  bzw. Allergien informieren Sie bitte die Firma Schwarz per E-Mail unter inetmenue@schwarz.de, um die Allergene in das Profil Ihres Kindes einpflegen zu lassen. Die Allergene unter „Mein Profil“ dienen ausschließlich zur Information. Wenn im Menüplan die entsprechenden Allergene vorhanden sind, wird Ihnen eine Warnung bei der Bestellung angezeigt.

Nutzung
Nach der Registrierung und Aufladung eines Guthabens auf Ihr Buchungskonto erhalten Sie den RFID-Schlüsselanhänger für 3,00 € (wird vom Buchungskonto abgebucht) sowie die Benutzerdaten per Post von i-NET-Menue zugesandt. Ihr Kind weist sich am Ausgabeterminal in der Mensa oder am Schulkiosk damit aus, indem es den RFID-Schlüsselanhänger kurz vor ein Lesegerät hält. Das Lesegerät zeigt dann an, ob Ihr Kind für diesen Tag zum Essen angemeldet ist.
Ganz ähnlich kann der RFID-Schlüsselanhänger am Schulkiosk genutzt werden. Hier identifiziert sich Ihr Kind bei seinem Einkauf mit dem RFID-Schlüsselanhänger, der Einkauf wird dann vom Buchungskonto abgebucht. Sie haben die Möglichkeit, in Ihrem Profil für Ihr Kind einen Maximalbetrag für die Kiosk-Einkäufe pro Tag einzustellen. Sollte auf Ihrem Buchungskonto kein Guthaben vorhanden sein, erfolgt keine Kaufmöglichkeit am Kiosk.

Verlust des RFID-Schlüsselanhängers
Sollte Ihr Kind den Schlüsselanhänger verlieren, können Sie, gegen eine Gebühr von 3,00 € (wird vom Benutzerkonto abgebucht), einen neuen Schlüsselanhänger im Sekretariat erwerben.

Bildung und Teilhabe
Wenn Ihr Kind im Rahmen von „Bildung und Teilhabe“ vom Jobcenter/Sozialamt das Mittagessen gefördert bekommt, senden Sie bitte eine Mail mit dem aktuellen Bescheid an die E-Mail-Adresse but@inetmenue.de.

Hotline für Nachfragen
Bei Rückfragen zum Bezahlsystem wenden Sie sich bitte ausschließlich an die Hotline unter der Telefonnummer 09181/4855-129.

Kündigung
Bitte senden Sie eine Mail an anmeldung@inetmenue.de mit folgenden Angaben: Name der Schule, Name des Kindes, Klasse und Abmeldedatum. Sollte noch ein Guthaben auf Ihrem Benutzerkonto vorhanden sein, wird dieses auf das von Ihnen angegebene Konto zurücküberwiesen.

Alle Informationen zur Registrierung finden Sie auch auf der Startseite https://eks-baunatal.inetmenue.de.

Privacy

We take data protection seriously

The protection of your privacy when processing personal data is an important concern for us. When you visit our website, our web servers save the IP of your internet service provider, the website from which you visit us, the web pages you visit on our website and the date and duration of your visit as standard. This information is absolutely necessary for the technical transmission of the web pages and secure server operation. A personalised evaluation of this data does not take place.

If you send us data via the contact form, this data will be stored on our servers as part of the data backup process. Your data will only be used by us to process your request. Your data will be treated as strictly confidential. It will not be passed on to third parties.

Responsible entity:

SCHWARZ Computer Systeme GmbH
Altenhofweg 2a
92318 Neumarkt
Telefon: 09181-4855-0
E-Mail: info@schwarz.de
Web: www.schwarz.de

Personal data

Personal data is data about you. This includes your name, address and email address. You do not have to disclose any personal data to visit our website. In some cases, we may need your name and address as well as other information to provide you with the service you requested.

The same applies in the event that we supply you with information material on request or when we answer your enquiries. In these cases we will always point this out to you. In addition, we only store the data that you have provided to us automatically or voluntarily.

When you use one of our services, we generally only collect the data that is necessary to provide you with our service. We may ask you for further information, but this is voluntary. Whenever we process personal data, we do so in order to provide you with our service or to pursue our commercial objectives.

Automatically stored non-personal data

When you visit our website, we store certain information for administrative and technical reasons. These are: Type and version of the browser used, date and time of access, as well as the IP address.

This data is anonymised and only used for statistical purposes or to improve our internet and online services. This anonymised data is stored - separately from personal data - on secure systems and cannot be assigned to individual persons. This means that your personal data remains protected at all times.

Cookies

When you visit our website, we may store information on your computer in the form of cookies. Cookies are small files that are transferred from an internet server to your browser and stored on its hard drive. The legal basis for the use of cookies is Art. 6 para. 1 lit f DSGVO. Only the internet protocol address is stored - no other personal data. This information, which is stored in the cookies, allows us to automatically recognise you the next time you visit our website, making it easier for you to use.

Of course, you can also visit our website without accepting cookies. If you do not want your computer to be recognised on your next visit, you can also refuse the use of cookies by changing the settings in your browser to "refuse cookies". You will find the respective procedure in the operating instructions of your respective browser. However, if you refuse the use of cookies, this may restrict the use of some areas of our website.

Plugin LiveZilla

The LiveZilla component has been integrated into the website. LiveZilla is a live support helpdesk software that enables the establishment of direct communication in real time (so-called live chat) with visitors to one's own website.

The developer of the LiveZilla component is LiveZilla GmbH, Byk-Gulden-Straße 18, 78224 Singen, Germany.

With each individual visit to our website that is equipped with a LiveZilla component, data is collected by this component for the purpose of operating the live chat system and analysing the operation of the system.

The LiveZilla component sets a cookie on the information technology system of the data subject. The LiveZilla cookie can be used to create pseudonymised usage profiles. Such pseudonymised usage profiles may be used by the controller to carry out an analysis of visitor behaviour, to analyse and maintain the proper operation of the live chat system and to improve our offer. The data collected via the LiveZilla component will not be used to identify the data subject without first obtaining the data subject's separate explicit consent. This data will not be merged with personal data or with other data containing the same pseudonym.

The data subject can prevent the setting of cookies by our website, as already described above, at any time by means of an appropriate setting of the Internet browser used and thus permanently object to the setting of cookies. Such a setting of the Internet browser used would also prevent the LiveZilla component from setting a cookie on the information technology system of the data subject. In addition, a cookie already set by the LiveZilla component can be deleted at any time via the internet browser or other software programs.

Security

We have implemented technical and administrative security measures to protect your personal data against loss, destruction, manipulation and unauthorised access. All our employees and service providers working for us are bound by the applicable data protection laws.

Whenever we collect and process personal data, it is encrypted before it is transmitted. This means that your data cannot be misused by third parties. Our security measures are subject to a continuous improvement process and our data protection statements are constantly being revised. Please ensure that you have the latest version.

Data subject rights

Please contact us at any time if you would like to find out which personal data we are storing about you or if you would like to have it corrected or deleted. Furthermore, you have the right to restriction of processing (Art. 18 DSGVO), a right to object to processing (Art. 21 DSGVO) and the right to data portability (Art. 20 DSGVO). In these cases, please contact us directly.

Changes to this privacy policy

We reserve the right to change our privacy policy if necessary due to new technologies. Please ensure that you have the latest version. If any material changes are made to this privacy statement, we will post those changes on our website.

All interested parties and visitors to our website can contact us on data protection issues at:

Herrn Christian Volkmer
Projekt 29 GmbH & Co. KG
Ostengasse 14
93047 Regensburg

Tel.: 0941 2986930
Fax: 0941 29869316
E-Mail: anfragen@projekt29.de
Internet: www.projekt29.de

If our data protection officer is unable to respond to your request to your satisfaction, you still have the right to lodge a complaint with the data protection supervisory authority responsible for your federal state.